Więcej niż czerwony dywan, czyli wykładzina ege w Cannes

Coroczny Festiwal Filmowy w Cannes to doskonała okazja do tego, żeby zobaczyć na wielkim ekranie najlepsze produkcje, spotkać wybitnych aktorów, podziwiać niebanalny design czy wyszukane kreacje od słynnych projektantów. To również szansa, by choć na chwilę stanąć na słynnym, czerwonym dywanie, który w tym roku przyćmiła ekologiczna wykładzina ege! Jak to się stało, że ege carpets podbiło Cannes?

 

Chopard x Aquafil x Ege carpets

Wzorzysta, wielobarwna wykładzina ege zdobiła podłogę słynnego prestiżowego przyjęcia, organizowanego co roku przez jednego z głównych sponsorów festiwalu w Cannes – markę Chopard. Szwajcarska firma jubilerska produkuje wysokiej klasy biżuterię i to właśnie marka Chopard zaprojektowała słynną nagrodę filmową – Złotą Palmę – wręczaną podczas ceremonii zamknięcia. W tym roku firma  postawiła również na międzynarodową współpracę z duńską marką wykładzin ege oraz włoskim producentem włókien nylonowych ECONYL®, pochodzących z recyklingu.

Efektem połączenia wizji tych trzech różnych marek była duża, wielobarwna – i co najważniejsze – ekologiczna wykładzina, która stała się największą gwiazdą festiwalowego wieczoru. Wykładzina ege doskonale wpisała się w klimat wydarzenia, pięknych sukni, klejnotów i przepychu, a jednocześnie w panujące ekologiczne trendy, łącząc piękno designu z pożytecznością.

 

Drugie życie wykładziny

Kolorowa wykładzina ege, po której stąpały festiwalowe gwiazdy, to nie jednorazowy projekt, a produkt, który zostanie przetworzony i ponownie wykorzystany. Wszystko za sprawą włókien ECONYL®, wytwarzanych przez markę Aquafil, które używane są do produkcji wykładzin marki ege. Otrzymany ze zużytych sieci rybackich nylon, wykorzystywany przy tworzeniu wierzchniej warstwy wykładzin, podlega nieskończonemu recyklingowi, tworząc tym samym cykl życia wykładziny. Co ważne, wielokrotny recykling nylonu w żaden sposób nie wpływa na obniżenie jakości wytworzonych ponownie włókien!

W ten sposób marka Aquafil nadaje drugie życie ogromnym ilościom odpadów z wysypisk śmieci i oceanów, takim jak sieci rybackie, zużyte dywany i tworzywa sztuczne. Wykorzystuje je do zrównoważonej – i odpowiedzialnej – produkcji. Po zakończonym Festiwalu Filmowym w Cannes wykładzina zostanie ponownie wykorzystana! Jej zużyte części zostaną zregenerowane, a reszta zostanie przerobiona na włókna, które będzie można ponownie wykorzystać w produkcji!

Kooperacja szwajcarskiej, duńskiej i włoskiej marki pokazuje, że zrównoważone projektowanie, oparte na poszanowaniu środowiska naturalnego, jest możliwe – niezależnie od branży.

Wykładzina ege w świecie mody

Festiwal Filmowy w Cannes to już kolejny przykład współpracy pomiędzy ege a firmą Aquafil. Wykładzina ege – ze względu na swoją ekologiczną filozofię – „wychodzi” poza hotelowe pokoje, biurowe korytarze czy przestrzenie komercyjne. Potrafi odnaleźć się w centrum tak widowiskowego wydarzenia w świecie mody, jakim jest Tydzień Mody w Mediolanie 2018 (Milano Fashion Week). Dzięki możliwości personalizacji: nadrukowaniu wybranego, dowolnego wzoru oraz odpowiednim skalowaniu, jakie oferuje marka ege, w 2018 roku na dużej zielonej wykładzinie znalazły się piękne kolibry w otoczeniu wielkoformatowych kwiatów. Projekt został stworzony przez redaktora magazynu Vogue – Hamish’a Bowles’a. Po zakończeniu tygodnia mody, część wykładziny została ponownie wykorzystana a część – zregenerowana.

W 2019 roku, po raz trzeci z rzędu regenerowany nylon ECONYL® został wybrany jako składnik dywanu pokrywającego cały Piazza della Scala. Efekty poznaliśmy pod koniec września.