Najważniejsze trendy w branży „hospitality

Raport “Accor Northern Europe Travel Trends” został opublikowany. Oto nasz krótki przewodnik po 10 najważniejszych trendach, z którymi powinien zapoznać się każdy hotelarz i architekt, projektujący wnętrza hotelowe. Zapraszamy i życzymy udanej podróży!

Podróże powróciły

Accor przeprowadził kwerendę wśród 6000 osób w Polsce, UK, Holandii, Niemczech i Rosji, sprawdzając plany dotyczące podróży. Rezultaty okazały się niezwykle obiecujące, jako że aż 80% badanych deklaruje chęć podróży w 2022 roku. To nie wszystko: planują oni podróżować dużo i przeznaczyć na ten cel spore sumy pieniędzy.

Przed 2019 rokiem, ponad 1.3 miliona ludzi podróżowało po świecie – jest to ilość, która wzrastała o 4,5% każdego roku przez ostatnie dwie dekady. Bazując na tym raporcie, można nabrać pewności, że ludzie zamierzają podróżować zarówno dla przyjemności, jak i w interesach. Badania wskazują, że ludzie wykazują niezwykła chęć podróżowania, planując przeciętnie 3,8 wycieczek w 2022 roku oraz przeznaczając na ten cel o 39% większy budżet, niż w 2019 roku.

Plaże i luksus „all out”

Na szczycie listy życzeń są wakacje na plaży – aż 33% badanych potrzebuje słońca i piasku. Miejskie rozrywki to 26%, prezentując chęć uczestniczenia w kosmopolitycznej kulturze. Z kolei 30% deklaruje poszukiwania ucieczki w kierunku natury.

25% badanych wskazuje chęć spędzenia urlopu na „staycations”. Jednak 14% marzy o szaleństwie i wyprawie życia.

Ponad 80% badanych planuje podróże w 2022 i planuje poświęcić na ten cel budżet o 30% wyższy, niż w poprzednich latach.

10 trendów podróżniczych, o których trzeba pamiętać

Od podróży milionerów do samotniczych wypadów i pracy hybrydowej. Zobacz 10 najważniejszych trendów podróżniczych, które zobaczymy w 2022 roku.

1 – Podróż dla milionera

Jeśli mają pieniądze, chcą je wydać. Podróżnicy planują nie tylko wydać więcej ogólnie, ale także aż 14% z nich będzie szukać absolutnego luksusu bez żadnych kompromisów. Ta grupa będzie poszukiwać najpiękniejszych destynacji, drogich willi i najlepszych hoteli o unikatowym wzornictwie. Będą poszukiwać doświadczeń z najwyższej półki, nawet jeśli nie czynią tego w swoim codziennym życiu. Można przyrównać to do marzenia o wolności, którą milionerzy mają przez cały czas.

2 – Biofilia

W badaniu 87% wskazywało na odpowiedzialność środowiskową i wpływ podróży na planetę. Biofilia – miłość natury, dźwięku fal, szumu liści, oglądania spektaklu chmur i zanurzania stóp w piasek – to połączenie osiągnięcia i „filanturystyki” (połączenie filantropii i turystyki). Chcemy spędzać czas w otoczeniu nietkniętej przyrody, chcemy by doświadczyły jej nasze dzieci i by ich dzieci także mogły jej doświadczyć. Badanie pokazuje, że ucieczka na wieś (20%), nad jeziora (12%) i do cichej samotni (10%) to poszukiwane cele podróżnicze. Wyprawy w dzikie ostępy nigdy nie były bardziej popularne: czy to samemu, czy z rodziną i przyjaciółmi, chcemy sami zobaczyć to, co do tej pory mogliśmy podziwiać tylko na zdjęciach. Goście będą także poszukiwać hoteli o odpowiedzialnym rysie. Przykładem nowego podejścia będą baseny słonowodne, poszukiwane w obszarach nadmorskich.

3 – Pobyć dłużej

W badaniu widać było czytelnie odnawiającą rolę podróży w naszym życiu: 67% wskazało, że „bycie gdzieś indziej pozwala mi oczyścić głowę i przywrócić porządek w moim życiu”, podczas gdy 66% zgadza się z tezą, że „jednym z moich największych priorytetów podczas wakacji jest poprawa mojego mentalnego samopoczucia i pozostawienia za sobą stresów”. Ludzie chcą podjąć dłuższe wyprawy, by uwolnić się od zmartwień. Kiedy już dotrzemy do wymarzonej destynacji, zostaniemy tam tak długo, jak tylko będziemy mogli, nawet kosztem konieczności pracy.

4 – Wypracowane zadowolenie

Wycieczki po dobrostan nigdy nie były bardziej popularne, zarówno samotne, jak i w towarzystwie rodziny i przyjaciół. Wielu uczestników badania wskazuje, że ich wybrane destynacje powinny oferować możliwość samorozwoju i osiągnięcie tego mitycznego stanu „flow”, w którym możemy się całkowicie zanurzyć. Coraz popularniejsze stają się warsztaty różnych rzemiosł oraz ruch uważności („mindfulness”). W badaniu 42% zgodziło się, że „chciałoby pojechać na wakacje, które umożliwiają praktykowanie uważności”. Pamiętajmy również, jak ogromną popularność osiągają aplikacje i podcasty o tej tematyce.

5 – Samotność

To, co nazywane było dotąd dbaniem o siebie, stanie się elementem podróży w 2022 roku. Może to być krótka, samotna wyprawa, by oderwać się od codziennych obowiązków, podładować baterie i wreszcie przeczytać kilka powieści bez poczucia winy. W związku z tym hotele będą dopasowywać się do potrzeb podróżujących samotnie, by mogli czuć się komfortowo w nieonieśmielających barach czy klubach oraz na eventach, takich jak małe festiwale, czy recitale muzyki. W tym trendzie jest element „niezorganizowanej podróży”, wycieczek „last minute”, odpowiedź na miesiące przyjmowania bez skargi tego, co przynosiła rzeczywistość. Jakikolwiek będzie nasz wybór podróży, „czas dla mnie” będzie w 2022 bardzo istotny.

6 – Praca hybrydowa

Raport Accor wskazał, że 1 na 10 osób planuje rozszerzyć swoje wojaże przez pracę zdalną, a 53% zgadza się ze zdaniem: „Uwielbiam wolność pracy skądkolwiek”. Rosnącym trendem są destynacje, które umożliwiają pracę, zarówno w formie taktyki poszukiwania harmonii między pracą a prywatnością, jak i zachęty firm do zatrzymywania talentów. Prywatne szkoły oferują możliwość zdalnej nauki, a to pozwala rodzinom na czasowe zmiany miejsca zamieszkania. Gdy to pokolenie dorośnie, będzie mogło naturalnie łączyć obowiązki z tropikalną plażą.

Hotele tworzą oferty dla długotrwałych gości, szczególnie w willach. Wiele osób opuściło miasta w poszukiwaniu przestrzeni i spokoju. Będą oni wracać czasowo do swoich biur, potrzebując miejsca na nocleg, zwłaszcza kiedy ceny doby hotelowej będą porównywalne z kosztem podróży w godzinach szczytu.

7 – Miejskie celebracje

Ludzie poszukują towarzystwa  i chcą otaczać się innymi ludźmi, architekturą i szeroką gamą doświadczeń. Wyprawy do miast będą cieszyć się w 2022 ogromną popularnością, gdyż już jedna czwarta badanych planuje miejskie wycieczki, poszukując sztuki, architektury i kulturalnych rozrywek. Poszukujemy socjalizacji, zanurzenia w cywilizacji i spontaniczności, a hotele powinny dawać poczucie unikalności z jednej, ale i bycia częścią sąsiedztwa z drugiej strony. To miłe, gdy można zapytać obsługę o sugestię spędzenia wolnego czasu.

8 – Nowe towarzystwo, „dziadkowanie” i zwierzęta

Jesteśmy w nowej erze towarzystwa. W 2022 roku chcemy spotkać się z przyjaciółmi i tymi, których kochamy. Wczesne rezerwacje wskazują, że poszukujemy prywatności – dużych domów i willi. Częste są także grupowe rezerwacje w hotelach, z dzielonymi przestrzeniami, które pomagają w elastycznym spędzaniu czasu.

Raport przewiduje także wzrost „dziadkowania” – zabierania wnuków na wakacje bez obecności rodziców. Pozwala to na długą i głęboką interakcję z wnukami, podczas gdy nie ma się obowiązków domowych. Podróże wielopokoleniowe stają się coraz popularniejsze.

 

Oczywiście wakacje byłyby niepełne bez naszych czworonożnych przyjaciół. 2.1 miliona osób w wieku 24-35 posiada domowe zwierzę. W wielu hotelach przywita ich psie posłanie i przysmaczki. W wydaniu luksusowym psy otrzymają specjalne menu, masaże i fryzjera.

9 – Hotelowe rezydencje

Udogodnienia i obsługa to integralny element hotelowego doświadczenia, teraz natomiast przeistaczają się we własność. Kategoria rezydencji i apartamentowców wzrasta gwałtownie. Savillis International Development Consultancy odnotowało 230% wzrost podczas ostatniej dekady, a badanie Frank Knight’s Global Buyer odnotowało 39% badanych chętnych do zapłaty za „branded residences” – markowe apartamenty.

10 – Lojalność

Każdy potrzebuje poczucia przynależności. Od usług streamingowych i mediów społecznościowych, po bycie rozpoznawanym w lokalnej kawiarni. Jeśli jesteśmy lojalni, lubi też dostać coś w zamian, zwłaszcza, jeśli jest to osobiste. Stąd poszukiwanie programów lojalnościowych. Dotyczy to nie tylko hoteli, ale także wypoczynku, hobby, przemieszczania czy usług bankowych. Programy lojalnościowe mogą być transformowane w swoiste ekosystemy: otrzymujemy punkty za jedne usługi, by realizować je przy rezerwacji hotelu.

W artykule wykorzystano materiały prasowe Ege Carpets oraz Accor

Raport dostępny tutaj.

logo_cs

Znajdź nas na:

Carpet Studio      |     44 – 240 Żory,  ul. Boczna 8, bud. 3, lok. 201     |       office@carpetstudio.pl      |       + 48 602 184 548