Perfumeria Quality Missala w warszawskiej Galerii Mokotów – baśniowy świat woni.

Oniryczna lekkość i magiczna bajkowość w pałacowym splendorze – oto definicja nowo otwartego w warszawskiej galerii butiku sieci perfumerii Quality Missala. To przestrzeń, która nadaje pojęciu elegancja dodatkowych wymiarów, takich jak finezja, zwiewność i subtelność, łącząc sensualizm zapachu z wizualnym czarem kompozycji. Urzekający projekt autorstwa pracowni Royal Arts Marlena Kwiatkowska to zaproszenie do świata kunsztownej, arystokratycznej wytworności.

ege carpets atelier lacroix royal arts perfumeria quality missala warszawa

Projekt: Royal Arts Marlena Kwiatkowska Fotografia: Seweryn Charyton / Chlebinski

W PAŁACU ZAPACHÓW

 

Pierwsze spojrzenie zatrzymuje się na niezwykłej witrynie. Ażurowa konstrukcja ze stali i szkła stanowi równie czytelną, co dyskretną granicę między światem pośpiechu galerii handlowej a królestwem sensualnych doznań, czekających za progiem centralnie umieszczonego wejścia.

Spojrzenie drugie unosi wzrok w górę, szukając mebli, które pływają w pachnącej nieważkości.

Spojrzenie trzecie dociera do klejnotów tej przestrzeni, spierając się na kryształowym żyrandolu, by pochylić się nad niezwykłą scenerią, roztaczającą się na podłodze.

Perfumeria Quality Missala to wielowymiarowy projekt, pozwalający na spokojne, niespieszne delektowanie się jego harmonijną strukturą, w otoczeniu subtelnych barw i zapachów.

Projekt: Royal Arts Marlena Kwiatkowska

Fotografie: Seweryn Charyton / Chlebinski

ELEMENTY BAŚNI

 

Choć każda baśń jest unikalną opowieścią, jej budowa i składnia jest dość jednorodna. Każda baśń ma bohaterów doskonale zakorzenionych w charakterologicznych archetypach, scenariusz każdej konstruowany jest zgodnie z dobrze znanymi etapami.

Wnętrze, zwłaszcza mające na celu zbudowanie unikalnego doświadczenia, także buduje się jak baśń.

Pierwszym krokiem jest konstatacja aranżowanej przestrzeni. W przypadku butiku przestrzeń sama w sobie stanowiła wyzwanie, będąc fragmentem koła o powierzchni jedynie 45 m2.

„W małych przestrzeniach drzemie duży potencjał – mówi nam autorka projektu, Marlena Kwiatkowska. – Zależało nam na odnalezieniu miejsca do przechowywania i ekspozycji produktu, zachowując poczucie przestrzeni i unikając efektu przesycenia. Dużo nie zawsze znaczy dobrze.”

Witryna sklepowa, która jest konstrukcją z laserowo wyciętej w motyw koła stali, wbudowaną w cztery arkady wyznaczające granice lokalu, jest bardziej obramowaniem dla przestrzeni perfumerii, niż jej ograniczeniem.

Kolejnym elementem jest opracowanie palety kolorystycznej, która zachowując spójność z obudowaną nią marką, a także lokalizacją, w jakiej znajduje się projektowane wnętrze, pozwoli na osiągnięcie zamierzonego efektu estetycznego, a idąc szerzej – skojarzeniowego. Perfumerie Quality oscylują wokół sensualnej, dość ciemnej palety barw [Przykładem może tu być realizacja butiku we Wrocławiu].  W przypadku warszawskiego butiku kolory, wykorzystywane dotychczas – zieleń, fiolet i złoto – pozostały, ale w swoich rozjaśnionych i ocieplonych wersjach. Ten zabieg, w połączeniu z wykorzystaniem luster w plecach zabudowy ekspozycyjnej, dodał niewielkiemu lokalowi przestrzeni.

Bardzo istotnym elementem każdego obrazu jest światło. A w przypadku Perfumerii Quality światło wydobywa i podkreśla elementy przestrzeni i produkty w drobiazgowo przemyślany sposób. Punkty oświetleniowe zebrano w trzech grupach, dbając zarówno o ogólne, lecz subtelne oświetlenie główne; oświetlenie akcentujące, podkreślające biżuteryjną finezję produktów; a także niezwykle wyszukane oświetlenie dekoracyjne, spinające projekt efektowną klamrą kryształowego żyrandolu.

Projekt: Royal Arts Marlena Kwiatkowska

Fotografie: Seweryn Charyton / Chlebinski

MAESTRIA POD STOPAMI

 

Tak niezwykły projekt o dworskim splendorze w eterycznej, zmysłowej odsłonie wymagał elementu, który zrównoważy i osadzi w przestrzeni kompozycję. Autorka projektu wybrała zatem okładzinę podłogową, która nie tylko jako materiał odróżnia się od tych wykorzystywanych w pozostałych lokalach Galerii, ale także nosi wyjątkowe znamiona dekoracyjne. Wykładzina marki Ege, o wzorze stworzonym przez znakomitego projektanta mody Monsieur Christian’a Lacroix, to dworska baśń w wiktoriańskim klimacie.

„Od dawna czekaliśmy na możliwość wykorzystania wykładziny projektu Christiana Lacroix  – opowiada nam Marlena Kwiatkowska. – Od samego początku wiedzieliśmy, że projektowana przestrzeń butiku Quality Missala ma być magiczną, baśniową scenerią wypełnioną wonią perfum. Dlatego też wybór wykończenia podłogi był dla nas tak oczywisty.”

Wykładzina nie jest powszechnie stosowaną okładziną podłogową w galeriach handlowych – w Galerii Mokotów Perfumeria Quality jest jedynym miejscem, w którym można spotkać to rozwiązanie. Dzięki temu doświadczenie przekroczenia progu butiku jest zwielokrotnione przez fizyczne doznanie lekkości i miękkości. Jednocześnie trwałość materiałowa, charakterystyczna dla produktów duńskiej marki Ege, zapewnia doskonałą funkcjonalność nawet przy tak dużym natężeniu ruchu, jaki ma miejsce w stołecznym centrum handlowym.

 

Projekt: Royal Arts Marlena Kwiatkowska

Fotografie: Seweryn Charyton / Chlebinski

Wykładzina podłogowa: Ege Highline, Atelier by Monsieur Christian Lacroix.