Nowa kolekcja płytek dywanowych EGE Carpets, Highline Express Tiles & Planks, jest dostępna w aż sześciu jakościach. Możemy wybrać wykładzinę wełnianą lub wykładzinę zbudowaną z poliamidu o różnej gramaturze, od 1100 do 630 g/m2. Dodatkową opcją jest forma budowy włókna: może być skręcone w pętelkę (popularny „loop” lub „carre”) lub ścięte. Każda z tych możliwości przekłada się nie tylko na grubość włókna, odbiór wykładziny w dotyku (czy też pod stopami), ale także na to, jak prezentuje się na niej konkretny wzór i barwy.
Kolekcja płytek dywanowych Highline Express została zaprojektowana w ten sposób, by wniknąć niejako konstrukcyjnie w formę wnętrza.
„Wzory i kolory kolekcji podkreślają wnętrze, wtapiają się w materiały budynku, takie jak szkło, beton, stal, kamień – mówi Pia Nørgaard Pedersen, projektantka kolekcji. – Wybraliśmy do niej mnóstwo tekstur, ponieważ wiemy, że tego rodzaju wzory są bardzo poszukiwane we współczesnych wnętrzach, zwłaszcza w przestrzeniach biurowych.”
Kolekcja płytek dywanowych Highline Express została zaprojektowana w ten sposób, by wniknąć niejako konstrukcyjnie w formę wnętrza.
„Różne gramatury inaczej pracują ze światłem i inaczej oddają barwy – wyjaśnia Andrea Głowala, architekt z Biura Projektowego Carpet Studio, oficjalnego dystrybutora marki EGE Carpets w Polsce. – Im niższa gramatura, tym wyraźniej widać kolory akcentu. Z kolei im gęstsze jest runo, tym wzór wydaje się bardziej wyrazisty.”
Gramatura wełny, w której włókno jest wyższe, pozwala na uzyskanie nieco większego rozmycia wzoru, podczas gdy jakoś 910/1100 g/m2 daje bardziej intensywny i czytelny rysunek o mocniejszych, bardziej nasyconych barwach. Z kolei wzory wydrukowane na wykładzinie o jakości 630g/m2 zyskują bardzo pastelowy, stonowany wymiar, często poszukiwany we wnętrzach publicznych.
Nieco inny efekt daje popularna „pętelka”. Dzięki załamaniu światła na krzywiznach włókna, kolory wydają się na niej nostalgicznie rozmyte, przejścia – niezwykle płynne, a całość pięknie pracuje z oświetleniem, reagując w subtelny sposób na jego zmiany.
Kolejnym elementem, który należy wziąć pod uwagę, jest różnica pomiędzy poliamidem a naturalną wełną.
„Wełna ma naturalnie żółty odcień włókna – tłumaczy Adrea Głowala. – To oczywiście wpływa na barwienie i te same pigmenty wyglądają zupełnie inaczej na wełnie, niż na poliamidzie, który jest czysto biały.”
Te niuanse wpływają także na szczegółowość wzoru, który na wełnianym podkładzie jest nieco mniej wyraźny, a na poliamidzie w gramaturach 1100 lub 910 g/m2 – niezwykle dokładny i pełny detali.
„Struktura. Gdybym miała jednym słowem opisać kolekcję Highline Tiles & Planks, byłaby to STRUKTURA. Ponadczasowa, klasyczna i nienarzucająca się” – mówi Pia Nørgaard Pedersen.
Wielość opcji i możliwości wydaje się utrudniać wybór? Niekoniecznie. Specjaliści z Biura Projektowego Carpet Studio służą doświadczeniem i wiedzą, by pomóc dobrać optymalną gramaturę, podkład i wzór.
„Zamówienia dokonujemy dopiero po akceptacji próbki, dlatego w naszych realizacjach nie ma miejsca na przypadek – mówi Andrea Głowala. – Służymy nie tylko pomocą w obliczeniach i projektowaniu czy wizualizacjach, ale także doradzamy w kwestiach technicznych, tak by wykładzina była zarówno piękna, jak i funkcjonalna, a przede wszystkim trwała.”
Carpet Studio | 44 – 240 Żory, ul. Boczna 8, bud. 3, lok. 201 | office@carpetstudio.pl | + 48 602 184 548