Koncept ECO to idealny wybór, gdy poszukujesz wykładziny o niezwykłej trwałości i luksusowym, lecz nieprzesadnym wyglądzie i odczuciu. Eco to przełożenie dumnego, klasycznego rzemiosła na unikalne wzory i składa się z kilkunastu płaskotkanych kolekcji, w których przędza, struktura i kolor determinują wizualną ekspresję. Choć kolekcje są bardzo różnorodne, mają wspólną cechą w postaci eleganckiego minimalizmu i większość z nich jest produkowanych z przędzy pochodzącej z i nadającej się do recyklingu.
Wykładziny Eco to najbardziej wytrzymała grupa produktowa w naszym asortymencie. Nawet narażone na ciągły nacisk mebli, wysoki ruch pieszy i zanieczyszczenia z zewnątrz, pozostają piękne i wyglądają jak nowe przez wiele lat.
Kompaktowe kolekcje są idealne dla przestrzeni o wysokim natężeniu użytkowania, takich jak biura, recepcje i hole, podczas gdy wykładziny o bardziej skomplikowanej teksturze dodadzą ciepła i komfortu na przykład pokojom konferencyjnym, pokojom i lożom.
Inspirując się interakcją między kolorami, materiałami, światłem i przestrzenią, projektant tekstylny i alchemik barw Margrethe Odgaard stworzyła 56 odpowiadających sobie kolorów. Paleta składa się z barw, które wzajemnie się dopełniają i rozświetlają, lecz zawiera także kolory indywidualne, które się wyróżniają i dodają wibrującej dynamiki wnętrzu. Możesz ich użyć by tworzyć niekończące się kombinacje w których kolory reagują na siebie w różny sposób. 56 kolorów wchodzi w skład kolekcji Compact, Pro, Rustic (w tym płytki dywanowe) oraz Structure w wykładzinach w rolce.
Poszukując w rzemiośle poezji i człowieczeństwa, Margrethe Odgaard zdobyła wiele międzynarodowych nagród za swoje innowacyjne podejście do projektowania. Oto 56 barw, inspirowanych pięknem naturalnych minerałów, ponadczasowa paleta dla krajobrazu podłogi.
Kolory są dostępne w kolekcjach wykładzin w rolce Eco Compact, Eco Pro, Eco Rustic oraz Eco Structure, a także w płytkach dywanowych Eco Rustic.
Kwarc to krystaliczny mionerał, występujący w różnych odcieniach, takich jak jasny fiolet.
Ametyst to klejnot z grupy kwarców i można znaleźć w nim wiele różnych odcieni, od bladego fioletu po purpurę. Często minerał rozjaśnia się w stronę swojego środka, do barwy stonowanego, bladego fioletu.
Wierzch ametystu jest najciemniejszy. Czerwonawy ametyst pochodzi z gór Ural. Ametyst jest dwubarwny – ton w ton – i występuje w niebiesko-purpurowych i czerwono-purpurowych odcieniach.
Karmazyn to mocny, czerwony kolor, który skłania się ku purpurze. Oryginalnie pochodzący z barwnika uzyskiwanego z larw czerwca (kermes).
Ten rodzaj czerwieni jest uzyskiwany z korzeni marzany barwierskiej (Rubia tinctorum). Jasny różowo-czerwony pigment był wykorzystywany od czasów starożytnych
Karmin to czerwony barwnik pochodzący z czerwca kaktusowego. To jasna czerwień o chłodnym odcieniu, jednak cieplejszym niż karmazyn.
Ciemno-czerwony pigment pochodzi z żywicy różnych dracen. Cynober oznacza także “smoczą krew” i był uważany za źródło koloru w starożytności.
Czerwony jaspis to żelazisty minerał występujący w wielu czerwonawych, spalonych odcieniach.
Sienna do pigment ziemi i w swojej naturalnej postaci jest złoto-brązowa i znana jako “surowa sienna”. Razem z ochrą i umbrą, to jeden z pierwszych pigmentów wykorzystywanych przez ludzi w malowidłach naskalnych.
Agat to kamień półszlachetny, a odmiana brzoskwiniowa zawiera żelazo i występuje w miękkich odcieniach pomarańczu i jasnego różu.
Topaz to minerał o czystym połysku i występuje w wielu barwach, lecz jego nazwa pochodzi z Sanskrytu i oznacza “ogień” oraz “ciepło”. Odcień maku odnosi się do pomarańczowo-czerwonych odmian.
Umbra to brązowy lub czerwono-brązowy pigment ziemi. Podgrzana zmienia się w głębszy i bardziej intensywny odcień zwany spaloną umbrą.
Cytryn to żółty kwarc, którego nazwa odnosi się do czystej barwy cytryny.
Kalcyt to węglan wapnia, a jego miodowa odmiana występuje w tonacji transparentnych i pół-transparentnych złotych odcieni.
Ochra to ogólna nazwa występujących naturalnie żółtawych, pomarańczowych i brązowawych pigmentów. Nazwa pochodzi ze starożytnej greki i oznacza “bladą żółć”.
Dymny kwarc to brązowo-szary wariant kwarców i występuje w odmianach od pełnej przezroczystości po całkowicie matowe, szaro-brązowe odcienie.
Perła to rzadki i cenny naturalny produkt tworzony przez ostrygę. Perły wodne mogą mieć delikatny, zielonkawy odcień.
Alabaster to nazwa dwóch wapiennych minerałów. Są one gładkie, białawe lub marmurkowe. Podobnie jak gips rzeźbiarski, używane do produkcji sarkofagów i obiektów sakralnych.
Zielona ziemia, “creta viridis” lub “terra viridis” to naturalny produkt dekompozycji, o wielu odcieniach zieleni, w których występują pigmenty.
Oliwin to zielonkawa grupa minerałów, uważanych za główną część górnej skorupy ziemskiej. Oliwin może występować w odcieniach od żółci po brązowe i czarne.
Grynszpan to zielono-niebieski odcień uzyskiwany przez połączenie miedzi z kwasem lub gdy tworzy się naturalna patyna poprzez kontakt miedzy z otwartym powietrzem lub morską wodą.
Szmaragd to kamień szlachetny o mocnym zielonym odcieniu, wykorzystywany w jubilerstwie. W swojej surowej, nieoszlifowanej formie jego kolor waha się od zimnych, jasnych tonów zieleni do zamglonych i ciemnych.
Kobaltowa zieleń odnosi się do dwóch rodzin nieorganicznych zielonych pigmentów. Kobaltowa zieleń nazywa jest także turkusową zielenią lub cynową zielenią. To zieleń o zimnym odcieniu.
Mchowy agat to kamień półszlachetny o ciemnozielonych osadach mineralnych, tworzących wzory mchu.
Kamień księżycowy to skaleń, skałotwórczy minerał wykorzystywany w jubilerstwie. Cięty kamień ma białawą poświatę, przypominającą księżyc.
Larimar to rzadki minerał, występujący jedynie na Wyspach Karaibskich. Kolor sięga od białawych przez jasne niebiesko-zielone, po głęboki niebieski. Tubylcy wierzyli, że kamień pochodzi z morza, co sugeruje także jego nazwa.
Granit to grupa skał tworzących się na znacznych głębokościach i pod dużym ciśnieniem, pod kontynentami. Granit – słowo pochodzące z łaciny (“ziarno”), występuje w wielu kolorach i połyskach, a granit niebieski pochodzi z Bornholmu.
Srebro sterling zawiera 92,5% czystego srebra i 7,5% innych minerałów. Temperatura topienia jest niższa niż czystego srebra i jest uważane za mocny materiał o błyszczącym, metalicznym kolorze.
Akwamaryny to odcienie pomiędzy zielenią i niebieskim. Łacińska nazwa to “aqua marina”, co oznacza “morską wodę”. Jasny wariant tego niebieskiego berylu może być znaleziony w Brazylii.
Cynk to 30-ty minerał w tabeli. W normalnych warunkach temperaturowych i ciśnieniowych, występuje jako niebieskawy metal.
Azuryt lub górski błękit to miękki pigment o barwie nieba. Azuryt jest minerałem naturalnie występującym w Kongo.
Błękit indygo to barwnik uzyskiwany z roślin indygo i miał wielkie znaczenie historyczne, jako że niebieskie barwniki były bardzo rzadkie. Wykorzystywano go do produkcji atramentu, farb i tesktyliów. Indygo oznacza “kolor z Indii”.
Ultramaryna, z łacny “ultra” – ponad i “marinus” – morze – to niebieski pigment uzyskiwany ze sproszkowanego lapis lazuli, połączonego z gumą arabską. Ten pigment był niesłuchanie cenny.
Czysty lapis lazuli – lub w skrócie lapis – to niebieski, matowy i rzadki półszlachetny kamień. Piękny ciemnoniebieski kolor był wysoce ceniony od starożytności. Wariant indygo i jaśniejsze występują w Afganistanie.
Zanim pigment zaczął być produkowany chemicznie, ultramaryna była używana wyłącznie dla wybranych, wzniosłych motywów, takich jak ciemno-niebieskie fałdy szat w renesansowych malowidłach.
Węgiel to skała osadowa i w postaci węgla antracytowego błyszczy intensywnie niebieskawym zabarwieniem.
Srebro to 47-ty pierwiastek w tabeli. Naturalne wolne srebro ma szarawy kolor, ale po wypolerowaniu jawi się jako świetlista, połyskliwa biel. Jego jasność to wynik silnego współczynnika odbicia.
Kalcyt – lub potocznie wapno – to minerał szeroko rozpowszechniony na Ziemi. Jest znajdowany w wielu skałach i najczęściej jest biały, lecz może mieć także niebieskawy odcień.
Aluminium to pierwiastek – jasny, srebrzysty metal. Przekracza srebro we współczynniku odbicia i może się wydawać niemal niebieskawy w swoim czystym chłodzie.
Łupek to drobnoziarnista skała metamorficzna o zawartości gliny. W Norwegii znajdują się naturalne depozyty łupka, który ma szaro-niebieski kolor.
Seladon to odcień oryginalnie pochodzący z chińskiej ceramiki, o lekko prześwitującym, delikatnie jasnozielonym lub szarozielonym połysku. Kolor jest efektem wypalania oraz zawartości żelaza w glinie.
Popiół to pozostałość spalania i jest w większości minerałem, lecz popiół drzewny zawiera także materię organiczną. Odcień jest szary o nieco ciepłym tonie. Został po raz pierwszy zarejestrowany jako kolor w 1374 roku.
Marmur to skała powstała w wyniku rekrystalizacji – w procesie, który trwa miliony lat. Jest dostępny w wielu kolorach i teksturach, a charakterystyczny szarawy rysunek jest efektem obecności minerałów takich jak glina, piasek czy krzemień.
Stal to połączenie żelaza z innymi pierwiastkami – materiał o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie. Szarość jest achromatycznym odcieniem pomiędzy bielą a czernią, a stalowa szarość ma chłodny odcień z odrobiną błękitu.
Kość słoniowa to twardy materiał zwierzęcy, pochodzący od słoni czy narwali o białym, ciepłym odcieniu. Jako barwnik ma tonację miękkich, odbielonych odcieni beżu.
Wapień to skała często powstała ze skorup morskich organizmów.
W Stevns Klint w Danii znajdziemy dwa rodzaje wapienia, gdzie wierzchnia warstwa jest jasnoszarobeżowa, w kolorze mszywołów, a falujących spoinach.
“Taupe” odnosi się do szaro-brązowej barwy. Słowo to pochodzi z języka francuskiego i oznacza kreta. Stało się szeroko używane w odniesieniu do koloru w latach 40-tych, lecz pierwszy raz zostało użyte jako określenie eleganckiej barwy w 1846 roku.
Bazalt to wulkaniczna skała powstała przez zestalenie lawy. Jest szeroko rozpowszechniony na Ziemi, ale także na Marsie. Bazalt ma głęboki, brązowy kolor o czerwonawym odcieniu.
Utleniony brąz to bogaty, wszechstronny brąz z dodatkiem tlenków czerwieni, żółci i czerni. Wykorzystywany w szkliwieniu, może mieć odcień brzoskwini i jako barwa nadaje zarówno głębi, jak i życia.
Magma to stopiona skała we wnętrzu Ziemi. Jeśli zetknie się z powierzchnią, zamienia się w lawę. Odcienie przechodzą od głębokiego czarnego brązu po błyszczącą pomarańczową czerwień.
Ruda żelaza to skała zawierająca metal, wykorzystywana w produkcji żelaza. Główna ruda żelaza, hematyt, jest także nazywana “żelaznym błyskiem”. Minerał ma ciemny, czarwonawo-brązowy kolor.
Porfir to skała magmowa o szorstkich kryształach i najczęściej występuje w ciemnym kolorze i lżejszej strukturze. “Porphyra” oznacza purpurę w starożytnej grece i odnosi się do czerwono-purpurowego wariantu skały, docenianego ze względu na kolor.
Ołów to pierwiastek. Świeżo cięty ma srebrzysty, szary kolor z nutą niebieskiego. Nastęnie staje się natowo szary. Ołowiany brąz to chłodny, brązowy odcień.
Grafit to pierwiastek, który występuje na przykład w gorących żyłach lawy, przepływającej przez złoża węgla. Grafit tworzy łuskowate kryształy i często ma czarno-srebrzysty metaliczny wygląd. Słowo grafit pochodzi z greki i oznacza “pisać”.
Węgiel, z łaciny “carbo”, to pierwiastek, który tworzy wszystkie znane formy życia. Jako najtwardsza naturalna substancja, diament, węgiel jest bezbarwny, lecz w miększych depozytach nabiera brązowo-czarnego koloru.
Obsydian to wulkaniczna skała o połyskliwej strukturze ze względu na proces szybkiego ochłodzenia lawy po erupcji. Powoduje to, że obsydian jest niezwykle lśniący, a czysty obsydian ma kolor od głębokiego ciemnego brązu po czerń.
Carpet Studio | 44 – 240 Żory, ul. Boczna 8, bud. 3, lok. 201 | office@carpetstudio.pl | + 48 602 184 548