Marka
EGE
Kolekcje
EGE Highline
Architekt
Workplace
Projekt
Biuro Ringier Axel Springer Polska
Kategoria
Biura
Nowe biuro multimedialnej grupy Ringier Axel Springer Polska to mierzący 11300 mkw innowacyjny ekosystem, w którym wymiana wiedzy staje się naturalnym procesem, a wzornictwo podkreśla cyfrowy charakter firmy.
Inwestycja: biuro Ringier Axel Springer Polska
Autorzy projektu: Workplace
Wykładzina zastosowana w projekcie: EGE Highline
Zdjęcia: Adam Grzesik
Dotychczas rozproszone departamenty firmy otrzymały nowy, wspólny dom na ogromnej powierzchni i mieszczący ponad 1000 pracowników. O trudność zadania nie stanowił metraż, lecz konieczność inkorporacji wielu funkcjonalności i potrzeb, a także umożliwienie swobodnego przepływu informacji. Projekt i jego egzekucję powierzono pracowni Workplace, a o jego szczegółach opowiedział nam Bogusz Parzyszek, CEO.
Czy transparentność środowiska pracy może wpłynąć na relacje w zespole i innowacyjność pracy? To pytanie, na które miał odpowiedzieć Neon Innovation Hub, tymczasowe biuro, oddane w 2018 roku, a zaprojektowane dla intensywnie rozwijających się redakcji internetowych.
Bogusz Parzyszek: Neon – ta nazwa wzięła się z ilości neonów, jakie znalazły się w naszej pierwszej realizacji dla RASP. Design biura była garażowy i elegancki zarazem. 2 lata później RASP przeprowadzał centralę do innej lokalizacji. Firma mocno stawiała na digitalizację mediów. Połączyliśmy więc klimat eleganckiego garażu z motywami świetlnymi, które w pewien sposób nawiązywały do strategii firmy. Owa nowa strategia zakłada stawianie na innowacyjne pomysły, stąd taka nazwa całej siedziby.
Połączenie departamentów to ogromne wyzwanie, ale także perspektywy umożliwienia ekspotencjalnego wzrostu dzięki synergii rozdrobnionych dotychczas i rozdzielonych elementów. Potencjalne szanse – a także zagrożenia – można odnaleźć na każdym etapie tworzenia projektu, poczynając od wyboru lokalizacji, po dobór wyposażenia.
Bogusz Parzyszek: Zazwyczaj jest tak, że brief klienta wrysowywany jest w rozważane budynki. Najlepiej, by tę pracę wykonywał jeden architekt, bo łatwiej później porównać obiekty. Po narysowaniu space planów okazuje się, ile i czego się mieści oraz jak hipotetycznie będzie się pracować w danej nieruchomości. Ważne jest też to, ile dana powierzchnia i realizacja będzie kosztować. Czasem jest tak, że zostają wolne mkw, które jedna firma przyjmie z przyjemnością -choćby po to, aby można było “wziąć oddech” – a inna firma uzna, że nie ma na takie rzeczy finansów.
Bogusz Parzyszek: Zespoły marek mediowych rosną i kurczą się. Czasem też zmieniają lokalizację. Aranżacja powinna być przygotowana na takie właśnie zmiany. Brand danego działu czy marki łatwo można “nałożyć” poprzez scenografię, np. na ścianach.
Bogusz Parzyszek:
Przestrzeń do wykonywania pracy indywidualnej jest tak samo ważna jak przestrzeń do socjalizacji. Niestety przestrzenie do pracy indywidualnej to zazwyczaj mniejsze lub większe open space. Często to, jak wygląda przestrzeń do pracy indywidualnej, jest wypadkową tego, co może/zna/w co wierzy zespół projektowy. Łatwiej przekonać jest klientów do multi-funkcjonalnych przestrzeni do generowania interakcji i współpracy. Z naszych analiz wynika, że projekty do ok 10 000 mkw powinny mieć jedną centralną strefę tego typu, aby hipotetycznie wszyscy pracownicy mogli się spotkać w czasie pracy w firmie. Taka centralna strefa w naszych projektach stanowi zazwyczaj 10 % całej powierzchni i projektujemy ją tak, aby mogła być najlepiej i różnorodnie wykorzystana.
Bogusz Parzyszek:
W siedzibie RASP są dwie strefy, które spełniają takie potrzeby. Jest to profesjonalne studiu z poczekalnią dla gości, oraz pomieszczenia do tworzenia podcastów i obrabiania materiałów video. Druga strefa to właśnie serce firmy i centralne miejsce do socjalizacji. Zazwyczaj na tego typu strefy jest większy budżet i mimochodem są bardziej “instagramowe”. Od momentu otwarcia biura, Forbes wielokrotnie już organizował w tej centralnej strefie życia firmy debaty i sesje zdjęciowe.
Charakter wnętrz NEON RASP jest niezwykle otwarty, wręcz dowcipny, a znajdujemy w nich elementy wyposażenia z najwyższej półki. Do koncepcji projektowej idealnie pasowały mocne akcenty kolorystyczne i wykończenie o industrialnym charakterze. Dzięki wprowadzeniu do wnętrz odważnych wzorów – takich, jak wykładziny EGE „Glass Distortion” lub „Tide” autorstwa Toma Dixona – przestrzeń otrzymała nową perspektywę.
Bogusz Parzyszek:
Charakter mebli jest efektem kierunku designu. Trzeba przyznać, że Dyrektor Administracji Edyta Serafin bardzo pomogła. Edyta wiedziała, że lepiej postawić na meble i wyposażenie dobrej jakości.
Dominika Zielińska – współwłaściciel Workplace często mówi, że tak samo ważny jest design, który widać i ten, którego nie widać. Design, którego nie widać, jest często niedopracowany. A użytkownicy biur jeśli coś chcą poprawić, to właśnie: akustykę, proszą o więcej naturalnego światła, proszą o możliwość regulacji temperatury, zależy im na regulacji wysokości biurka, oraz na wygodnym krześle i odrobinie zieleni na widoku.
Carpet Studio | 44 – 240 Żory, ul. Boczna 8, bud. 3, lok. 201 | office@carpetstudio.pl | + 48 602 184 548