Marka
EGE
Wzór
Highline Graphic: Orbit, Glass Distortion
Architekt
FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki & Miastkowska Interior Design
Projekt
Universal-Investment, Kraków
Kategoria
Biura
W nowoczesnym świecie łączenia obowiązków służbowych z socjalizacją i innowacyjnego rozumienia komfortu pracy, przestrzenie biurowe zyskują nowe, prominentne miejsce na mapie inspiracji architektonicznych. Przestrzeń pod szyldem Universal-Investment, zaprojektowana przez FBT Pracownię Architektury i Urbanistyki oraz Miastkowska Interior Design, to niezwykle spójny, koherentny, a przede wszystkim nieszablonowy i architektonicznie wysublimowany projekt.
Universal-Investment, spółka dostarczająca produkty inwestycyjne, z siedzibą w Frankfurcie nad Menem, to marka o wysmakowanym, minimalistycznym brandingu. I tak też zbudowano paletę kolorystyczną nowego projektu krakowskiego oddziału firmy. W otoczeniu stonowanych, ale niezwykle wymownych odcieni szarości – od bladych popieli po ekscentryczny grafit, odcienie granatu, lazuru, a momentami turkusu stają się klejnotami. Całość kompozycji ocieplona jest ponadczasowym drewnem, a dzięki jego miodowemu urokowi jeszcze bardziej uwypuklone są niuanse chłodnych, szafirowych akcentów. Konstrukcyjna szorstkość betonu i techniczność instalacji sufitowych stanowi niebanalną, surową ramę dla subtelności metalowych ażurów i sensualnej miękkości zamszowych tapicerek. Tutaj kontrast nabiera nowego wyrazu, stając się nie prostym zestawieniem przeciwieństw, ale nadbudowując je i wyostrzając magią synergii.
Połączenie tekstur tak rozbieżnych, jak szkło i beton, jak zamsz i metal, jak drewno i filc to nie zawsze dobry pomysł. W przestrzeni Universal-Investment te połączenia są wyrafinowane i stylowe dzięki konsekwentnemu procedowaniu stylistyki i kolorystyki poprzez zróżnicowane materiały i powierzchnie. Ażur i lekkość w podstawach kawowych stolików kontynuują wizualnie oprawy lamp. Mocne wzory podłóg przenoszą się naturalnie na drewno podwieszanego sufitu i kontynuują w dodatkach, takich jak donice. Obłe, wibrujące wzory ścian sal konferencyjnych znajdują swoje odbicie w zaokrąglonych oparciach foteli i niezwykle oryginalnych, zbudowanych na bazie koła oprawach świateł. Miękkość podłogi wspina się na ściany. Surowość sufitu z kolei koresponduje z metalowymi przegrodami, dzielącymi wizualnie przestrzeń. Całość kompozycji wieńczą dzieła sztuki, jak tapeta przedstawiająca grafikę autorstwa Sonii Hensler i rośliny, także nawiązujące pokrojem do zastosowanych wykończeni i wzorów, jak palmy, epipremnum czy sansewiery.
Baza kolorystyczna i niebywale pieczołowicie dobrane tekstury nadają temu wnętrzu struktury i budują kompozycję. Jednak to, co stanowi o jego charakterze i wyjątkowości, to te elementy, które je wypełniają i budują osnowę tej przestrzeni. Odważne wzory, pokrywające zarówno wertykalne, jak i horyzontalne powierzchnie, w częściach wspólnych zestawione z jednorodnymi płaszczyznami, w mniejszych – otulające gościa jak multimedialna projekcja, powodują, że to wnętrze jest niezwykle spójne, czytelne i unikatowe.
Elementy graficzne wprowadzone są poprzez dwa rozwiązania: okładziny podłogowe i ścienne. Jakkolwiek nie brzmi to rewolucyjnie, forma zastosowania samych okładzin już taka jest. Otóż projektanci zaproponowali umieszczenie na ścianach sal konferencyjnych wykładziny dywanowej. To nietypowe, oryginalne wykończenie otula użytkownika i nadaje przestrzeni niezwykle skoncentrowanej, konceptualnej atmosfery. Zastosowano tu wyraziste wzory z kolekcji Graphic od duńskiego producenta doskonałych jakościowo wykładzin ege: Orbit oraz Glass Distortion.
Ściany części wspólnych pokryte są tapetami z wzorami grafik nawiązującymi zarówni tematycznie, jak i kolorystycznie do wnętrza, spajając je dzięki temu bogatą, artystyczną klamrą. Jedna z tapet to de facto szkice wykonane przez pracowników, co nadaje przestrzeni ciepłych, spersonalizowanych, nieco dowcipnych wibracji.
Narożne biuro z przeszklonymi ścianami to archetyp korporacyjnego statusu. W krakowskim oddziale Universal-Investment ogromne okna z niezwykłym widokiem na centrum miasta wynagradzają z naddatkiem standardową ilość narożników obiektu. Światło, wypełniające przestrzeń dzięki naprawdę imponującym przeszkleniom, ze względu na otwarty plan i przezierne przegrody – bez przeszkód penetruje cały poziom. Usytuowanie części socjalnej po stronie z ekspozycją na miejski pejzaż powoduje, że okna stały się ramami dla urokliwej scenerii, a pracownicy mają do dyspozycji coś więcej, niż tylko wygodne miejsce pracy: przestrzeń i oddech, pozwalający na relaks i odrobinę dystansu do codzienności, i to bez wychodzenia z biura.
Carpet Studio | 44 – 240 Żory, ul. Boczna 8, bud. 3, lok. 201 | office@carpetstudio.pl | + 48 602 184 548